DFF Skolarstipendier til forskere fra Aarhus

Det Frie Forskningsråd har netop tildelt 15 forskere fra Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital skolarstipendier.

I går uddelte Det Frie Forskningsråd Skolarstipendier for en samlet sum af cirka 5,4 millioner kroner. Foto: Jesper Rais/AU Kommunikation.

I alt 33 skolarstipendier blev i går tildelt lovende forskningsprojekter inden for det sundhedsvidenskabelige område. 15 af stipendierne blev givet til forskere fra Health til forskning i sundhed og sygdom.

Modtagere af DFF Skolarstipendier 2014

• Anne-Mette Hvas – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Klinisk Biokemisk Afdeling, beløb: 144.340 kroner.
  • Axel Forman – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Gynækologisk/Obstetrisk Afdeling Y, beløb: 172.800 kroner.
  • Erik Carsten Lerkevang Grove – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Hjertemedicinsk Afdeling B, beløb: 144.340 kroner.
  • Henning Grønbæk – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Medicinsk Afdeling V, beløb: 162.382 kroner.
  • Henrik Albert Kolstad – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, beløb: 154.650 kroner.
  • Jens Christian Hedemann Sørensen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Neurokirurgisk Afdeling NK, beløb: 216.000 kroner.
  • Jens Otto Lunde Jørgensen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Medicinsk Endokrinologisk Afdeling MEA, beløb: 216.000 kroner.
  • Jesper Skovhus Thomsen – Aarhus Universitet, Institut for Biomedicin, beløb: 216.000 kroner.
  • Kjeld Søballe – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Ortopædkirurgisk Afdeling E, beløb: 144.340 kroner.
  • Lars Iversen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Dermato- Venerologisk Afdeling S, beløb: 216.000 kroner.
  • Lars Østergaard – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Infektionsmedicinsk Afdeling Q, beløb: 123.720 kroner.
  • Mette Nørgaard – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Klinisk Epidemiologi, beløb: 201.565 kroner.
  • Michael Borre – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Urinvejskirurgisk Afdeling K, beløb: 215.712 kroner.
  • Per Borghammer – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Klinisk fysiologi og nuclearmedicin, beløb: 146.402 kroner.
  • Peter Jepsen – Aarhus Universitet, Institut for Klinisk Medicin og Aarhus Universitetshospital, Medicinsk Afdeling V, beløb: 162.382 kroner.

Læs mere om forskernes projekter på Det Frie Forskningsråds hjemmeside.