LinkedIn-guide

Vil du vide mere om, hvordan man bruger LinkedIn, og hvordan du kan få mest muligt ud af at bruge det?

Så kan det være, at du kan have glæde af denne LinkedIn-guide. Den er fuld af gode tips, tricks og vejledninger til både nybegyndere og mere øvede brugere.


Hvorfor er du på LinkedIn?


"Personligt synes jeg, at vi som forskere har en forpligtigelse til at dele vores viden med andre, og LinkedIn rammer jo både praksis, forskning og det politiske niveau. Så på den måde er platformen oplagt."

Helle Maindal, Institut for Folkesundhed, LinkedIn-profil

"For mig er LinkedIn lige dele faglig formidling, netværkspleje og social interaktion. Jeg indrømmer gerne, at jeg er til fals for positive tilkendegivelser fra kolleger og andre ligesindede, der synes, at det, min gruppe forsker i, er interessant. Alle har brug for likes, et ’godt gået’ eller andre opmuntringer indimellem."

Reimar Thomsen, Institut for Klinisk Medicin, LinkedIn-profil

Hvad er særligt ved LinkedIn?


LinkedIn betegnes ofte som de professionelles sociale medie.

  • Der er mange, der har en LinkedIn-profil, men generelt poster folk mindre hyppigt end på fx Facebook og X. Det betyder, at der er god plads til dine posts på kanalen.
  • Indhold på LinkedIn har generelt en lang levetid sammenlignet med indhold på andre SoMe-platforme. Posts kan sagtens få likes, delinger og kommentarer flere måneder efter, de er offentliggjort.

At være på LinkedIn kan give dig:

  • Øget synlighed, der kan gavne dig og dit arbejde
  • Et større professionelt netværk
  • Opdateret viden om trends og nyheder inden for dit fagområde
  • Mulighed for at være med til at sætte dagsordenen inden for dit fagområde
  • Anerkendelse fra dit netværk og fagfæller
  • Eksponering af projekter og resultater