Sortér indholdet i dit feed
Du kan sortere eller rydde op i indholdet i dit feed på forskellige måder:
Når du er kommet godt fra start, vil LinkedIn begynde at vise dig forslag til personer, virksomheder, organisationer og hashtags, du kan følge. Du finder LinkedIns forslag i øverste højre hjørne på din startside (klik på ’Home’, hvis du er i tvivl om, om du er det rigtige sted), og det ser sådan ud:
Klikker du her på ’View all recommendations’ nederst, får du anbefalinger til både personer og virksomheder/organisationer, du kan følge:
Vil du have generelle nyheder i dit feed?
LinkedIn er nok de færrestes førstevalg som kilde til nyheder, men ønsker du generelle nyheder i dit feed, kan du følge danske og internationale medier. Det gør du ved at søge det pågældende medie frem via LinkedIns søgefunktion, klikke ind på siden og trykke på ’Follow’-knappen, som vist herunder.
Vil du følge den politiske dagsorden?
Det samme gælder, hvis du vil følge den politiske dagsorden og evt. selv være dagsordensættende som ekspert. Her kan det være relevant at ’connect’e med politikere, spindoktorer, NGO’er og andre meningsdannere på LinkedIn. Oftest er de interesserede i og åbne over for at ’connect’e, også selvom I ikke kender hinanden. Du ’connect’er med dem ved at søge den pågældende person frem via LinkedIns søgemaskine, klikke ind på profilen og trykke ’Connect’, som vist herunder.
Går der sport i at følge din performance på LinkedIn, eller vil du udfordre kollegerne, kan du følge din SSI-score via dette link: https://business.linkedin.com/sales-solutions/social-selling/the-social-selling-index-ssi
SSI står for Social Selling Index, og din score siger noget om, hvor effektiv du er ift. at etablere dit professionelle brand, ’connect’e med ’de rigtige’, engagere dig i relevant indhold og generelt opbygge dit netværk. Scoren opdateres dagligt.
LinkedIn er i udgangspunktet et gratis medie, men platformen tilbyder også en Premium-version, som man mod betaling kan abonnere på.
Med LinkedIn Premium får du adgang til flere funktioner og informationer, som den gratis udgave ikke giver dig.
LinkedIn Premium tilbyder:
Du kan læse mere om de forskellige premium-abonnementer på LinkedIns website.
"Prøv at få skabt nogle gode vaner for, hvornår og hvordan du bruger dine sociale medier fagligt."
Helle Maindal, Institut for Folkesundhed, LinkedIn-profil
"Jeg får størst og bedst respons de gange, det lykkes mig at bringe min ekspertise og mit fagområde i spil ift. et aktuelt emne på en konstruktiv, forståelig og gerne lidt lun måde. Omfavn din indre nørd – folk skal kunne mærke din nørdede faglige kompetence bag dit post."
Reimar Thomsen, Institut for Klinisk Medicin, LinkedIn-profil