Fun facts om fakultetet: For fuld musik

Hvis du tror, at vi på Health kun er optaget af stinkskabe, skalpeller og skriveborde med computerskærme, kan du godt tro om igen. Sang og musik flyder gennem årer og bygninger, så man næsten kunne tro, vi var på Arts. Vidste du, at…

Scene fra musikvideoen til Saint Claras To The Moon. Sangerinden og danserne står på og ved trappen midt i Skou-bygningen
Masser af bevægelse, men ikke helt til at afgøre, om Saint Clara og danserne ville op eller ned ad trapperne i Skou-bygningen. Foto: M2 Film

… sekretariatschef Nete Herskind Ramlau-Hansen har sunget kor på Depeche Modes legendariske ”Music for the Masses” og ”Violator”-album?

Nogle af verdens største musiknavne valfartede i slutningen af 1980’erne til Puk-studiet lidt uden for Randers for at indspille plader. Her boede og arbejdede også en ung Nete i fire år, fordi hun egentlig regnede med, at hun skulle være lydtekniker. Da engelske Depeche Mode skulle indspille numre som ”Personal Jesus” og ”Enjoy the Silence”, manglede bandet korvokaler, og da Nete sang i kirkekor, ville skæbnen, at fakultetets sekretariatschef nu kan høres i baggrunden som lydtapet på Depeche Modes berømte sjette og syvende studiealbum.

… sangerinden Saint Clara har optaget en musikvideo i Skou-bygningen?

Der var nok et par biomedicinere, der fik kaffen galt i halsen den septemberdag i 2022, hvor den aarhusianske sangerinde, et filmhold og et team af dansere rykkede ind i Skou-bygningen og midt på inder-trappen optog musikvideoen til nummeret ”To the Moon”. I musikvideoen indgår flere andre spektakulære Aarhus-lokationer, og som tak for lån af Skou-bygningen fik instituttet et par billetter til en Saint Clara-koncert på Train, som de udloddede til medarbejderne. Se musikvideoen ”To the Moon”, særligt fra 1:11, og bemærk, at efeuen den eftermiddag også voksede på indersiden af de gule mure.

… Sebastian Skousgaard fra Health Kommunikation slår håret ud og spiller dødsmetal, når arbejdsdagen på kontoret slutter?

Og han gør det faktisk så godt, at ét af hans metalbands, Thus, har vundet den danske del af en international talentkonkurrence og nu skal spille på Nordeuropas største metalfestival – Wacken Open Air i Tyskland med cirka 85.000 gæster. I 2025 river Sebastian, der er bassist, og resten af bandet spillesteder og trommehinder fra hinanden, når de tager på en omfattende dansk og international koncertturne.