Nu finder du alle vejledninger til rekruttering af medarbejdere på samme hjemmeside

Skal du ansætte en ny medarbejder, eller sidder du med i et bedømmelsesudvalg, så bliver arbejdet nu lidt lettere. En ny intern hjemmeside samler nemlig alle vejledninger og værktøjer til gode rekrutterings- og ansættelsesforløb.

En ny intern hjemmeside samler alle vejledninger og værktøjer til gode rekrutterings- og ansættelsesforløb. Foto: Genereret med Adobe Firefly.

Som en del af fakultetets arbejde med at tiltrække og fastholde de bedst kvalificerede medarbejdere på alle ansættelsesområder, er der nu oprettet et nyt internt website, hvor alle relevante informationer om ansættelsesprocessen kan findes.

Målet er at sikre professionelle ansættelsesforløb, der både er velplanlagte og velgennemførte. Via oversigten her kan du dykke ned i både generelle og stillingsspecifikke vejledninger for f.eks. lektorer, professorer eller emeritusser.

Nye retningslinjer for tildeling af ærestitlen emeritus

Desuden er der netop landet en ny fælles vejledning for ansættelse af emeritusser på tværs af Healths institutter. Vejledningen trådte i kraft pr. 1. maj 2024 og skal sikre, at tildelingen sker efter samme kriterier på hele fakultetet.

Tildelingen af ærestitlen emeritus skal bidrage til, at Aarhus Universitet også i fremtiden er en mangfoldig arbejdsplads med mange forskellige personalegrupper, hvor alder ikke er en afgørende faktor, men kompetencer, adfærd, motivation, udviklingsparathed og arbejdsevne er i fokus.

Den nye vejledning kan også findes på fakultetets rekrutteringsside.

HR-partner Johanne Meyer Balle
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health