VIA løb med studiemiljøet, mens Kapsejladsen blev Byens Bedste

Kapsejladsen padlede sig til sejren, mens det for medicinstudiet forblev ved nomineringen. Sådan gik det, da Aarhus Stiftstidende afslørede vinderne til avisens årlige awardshow den 17. august, hvor det bedste af Aarhus blev kåret i en lang række kategorier.

Medicinstudiet løb ikke med sejren som Byens Bedste Studiemiljø, men prodekan for uddannelse Lise Wogensen Bach er glad for nomineringen, som hun mener afspejler, at de studerende på medicinstudiet er gode til at tage sig af hinanden og skabe et rigtigt godt studiemiljø.
Kapsejladsen vandt i et stærkt felt kategorien "Byens Bedste Kulturbegivenhed". Lasse Juul Christensen og Daniel Houe fra medicinernes festforening Umbilicus modtog prisen på vegne af Kapsejladsen. Foto: Lise Wogensen Bach

Aarhus Stiftstidende havde inviteret byen til awardfest i Tivoli Friheden torsdag den 17. august, hvor vinderne af Byens Bedste i et væld af kategorier skulle kåres. For første gang var prisen for Byens Bedste Studiemiljø også i spil, og her var medicinstudiet blandt finalisterne. Men da statuetten skulle uddeles, blev det VIA University Colleges campus i Ceres Byen, som tog den endelige sejr hjem.

Anderledes sejrrig blev aftenen for Kapsejladsen, som vandt prisen som Byens Bedste Kulturbegivenhed foran blandt andre Thomas Helmigs koncert i Ceres Arena tilbage i marts og årets SPOT-festival.

Prodekan for uddannelse Lise Wogensen Bach var, sammen med studieleder Janne Lebeck, årets underviser Torben Steinicke og flere studerende, mødt op til festlighederne i Tivoli Friheden, og hun er godt tilfreds, selvom medicinstudiet altså måtte se VIA løbe med statuetten.

”Det havde selvfølgelig været sjovt at hive sejren hjem.  Men vi er rigtigt glade for nomineringen, som afspejler, at de studerende på medicinstudiet er gode til at tage sig af hinanden og skabe et rigtigt godt studiemiljø, selvom det er et krævende studie med både usikkerheder og forventningspres for de studerende. Og så soler vi os lidt i, at Kapsejladsen vandt som bedste kulturbegivenhed, det er jo et event, som afspejler det rigtigt gode foreningsarbejde på tværs af AU til gavn for alle universitetets studerende, så det kan vi også godt være lidt stolte af,” siger hun.

Prodekan for uddannelse, Lise Wogensen Bach
Aarhus Universitet, Health