Stillingen som prodekan for forskning bliver slået op igen

Efter en ny ansættelsesrunde i efteråret 2023 vil en prodekan for forskning på Health tiltræde tidligst 1. januar 2024.

Foto: Line Rønn

Det var planen, at en ny prodekan for forskning skulle begynde på Health den 1. september. Men stillingen bliver genopslået i begyndelsen af juli.

”Jobbet som prodekan for forskning er en nøglestilling på fakultetet, og vi genopslår, fordi det er vigtigt, at vi finder den helt rigtige kandidat,” siger dekan Anne-Mette Hvas, som har allieret sig med et eksternt rekrutteringsbureau til at varetage en søgeproces.

Normalt kommer stillinger i genopslag, når der ønskes et bredere felt. Det er ikke nødvendigvis tilfældet her, pointerer Anne-Mette Hvas.

”Det er er udtryk for, at vi søger en særlig profil, hvor solid forskningserfaring kombineres med indsigt i det sundhedsvæsen, som vi arbejder så tæt sammen med, og herudover med et strategisk blik for udvikling af rammerne for forskningen på hele vores fakultet,” siger dekanen.

Den nuværende prodekan for forskning Hans Erik Bøtker fylder 67 år i juli og stopper i jobbet som prodekan den 1. august.

Da en ny prodekan for forskning tidligst kommer til at tiltræde 1. januar 2024, vil opgaverne frem til nytår blive delt mellem dekanatet og fakultetssekretariatet med lidt ekstra hjælp fra institutlederne.

Dekan Anne-Mette Hvas
Health