Nu kan du søge midler til internationalt samarbejde

Circle U.-alliancen tilbyder nu midler til videnskabelige medarbejdere og studerende, som drømmer om at starte internationale samarbejdsprojekter. Her kan du læse mere om Seed Funding-puljen, og hvordan du ansøger.

Om Circle U.

Circle U. er en europæisk universitetsalliance mellem ni stærke partnere. Alliancen arbejder for at gøre internationalisering nemmere og skabe nye forbindelser mellem forskning, uddannelse og innovation.

Medlemmerne er:

• Aarhus University
  • University of Belgrade
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • King's College London
  • UCLouvain
  • University of Oslo
  • Université Paris Cité
  • University of Pisa
  • University of Vienna

Læs mere på Circle U.-hjemmesiden.

Har du en idé til et internationalt samarbejdsprojekt? Så har du nu chancen for at lande midler til udvikling gennem Circle U.’s Seed Funding Scheme 2023.

Videnskabelige medarbejdere og studerende fra alliancens medlemsuniversiteter kan ansøge om midler til en lang række formål med den ene betingelse, at projekterne inkluderer deltagere fra mindst tre af medlemsuniversiteterne.

Du kan fx søge om midler til at:

• igangsætte forskningsprojekter
  • udvikle undervisningsforløb
  • afholde konferencer, symposier og workshops
  • forberede større fondsansøgninger (fx til ERC-calls)
  • arrangere kulturelle aktiviteter

Målet er at styrke alliancen og fremme bottom-up initiativer ved at give mulighed for at udvikle projekter på tværs af medlemsuniversiteterne.

Hvordan søger jeg?

Som hovedansøger skal du være ansat som videnskabelig medarbejder på fuld- eller deltid ved et af Circle U.'s medlemsuniversiteter, og så er det et krav, at din ansættelseskontrakt skal gælde i hele projektperioden.

Det samlede budget for 2023-ansøgningsrunden er på 110.000 euro, og du kan søge om op til 10.000 euro per projekt til medarbejderdrevne projekter og op til 5.000 euro per projekt til studenterdrevne projekter.

Ansøgninger kan indsendes til og med den 15. oktober 2023.

Besøg hjemmesiden her for ansøgning og yderligere information om Circle U. Seed Funding Scheme 2023.

Academic Chair i Circle U., professor og overlæge Christian Wejse
Aarhus Universitet, Institut for Folkesundhed og Institut for Klinisk Medicin