Making carbohydrate count: from metabolism to medals

Professor James Morton fra UK holder et foredrag med titlen: Making carbohydrate count: from metabolism to medals. James er professor i træning og metabolisme og har udgivet over 160 forskningspublikationer samt adskillige bøger/bogkapitler om disse emner.

Onsdag 27. april 2022,  kl. 10:30 - 11:30

Sted

Auditoriet - Sektion for Idræt, Institut for Folkesundhed, Dalgas Avenue 4, 8000 Aarhus Universitet

Foredragsholder er Professor James Morton fra Research Institute for Sport & Exercise Sciences Liverpool John Moores.

James er professor i træning og metabolisme. Han har udgivet over 160 forskningspublikationer inden for metabolisme, træningsfysiologi og sportsernæring samt adskillige bøger/bogkapitler om disse emner. Udover forskning arbejder James også med professionelle elitesportsatleter/hold. Fra 2010-2015 var han trænings- og ernæringsekspert for Liverpool FC og i perioden 2015-19 var han også ansvarlig leder for ernæringsteamet bag cykelholdet Team Sky og var dermed med til at sikre sejrene i Tour de France i 2015, 2016, 2017 og 2018. Han sidder også som rådgiver for Premier League. James har således en meget bred indsigt der går fra det videnskabelige nørdede til det praktiske ude i felten.

OBS: Antallet af pladser er begrænset til 115, og tilmeldingen er først-til-mølle. Tilmelding: Making carbohydrate count: From metabolism to medals (au.dk)