Kom på Summer School i Paris med Circle U.

Brænder du for global sundhed? Så har du chancen for at dykke ned i emnet på en gratis Summer School ved Université Paris Cité. Alle ph.d.-studerende og yngre forskere kan søge om at deltage. Se her hvordan du får en plads, og læs hvilke andre initiativer Circle U. har på bedding i foråret.

Circle U. udbyder lige nu Summer Schools, netværksarrangementer, priser og meget mere til forskere og studerende fra medlemsuniversiteter. Foto: Jad Limcaco, Unsplash.com

Hold øje med tilbud fra Circle U.

Circle U. lancerer i år en stribe af kurser, legater, priser og arrangementer, som alle er tilgængelige for Health-forskere:

• Du kan fx søge om midler til netværksaktiviteter med fagfæller fra andre medlemsuniversiteter fra puljen Interdisciplinary Thematic Research Networksansøgningsfrist er 31. maj.
  • Du kan også indstille dig selv eller dit forskningsteam til den helt nyoprettede pris Inter Circle U. Prizeansøgningsfrist er 10. maj.
  • Eller søg om en plads til interdisciplinære netværksworkshops på UC Louvain under titlen Circle U. Sandpitsansøgningsfrist er 31. maj

Følg løbende med i universitetsalliancens tilbud til forskere Circle U.-hjemmesiden.

Universitetsalliancen Circle U. har for alvor fået luft under vingerne. Som noget nyt udbyder en række af medlemsuniversiteterne i år gratis Summer Schools for både forskere og studerende. Hvis du er ph.d.-studerende eller yngre forsker, som har forsvaret din ph.d.-afhandling inden for de seneste tre år, kan du lige nu søge om en plads på kurset ”Rethinking Global Health” ved Université Paris Cité.

Kurset løber over fem dage fra 4. til 8. juli i år, det er gratis at deltage, og Circle U. dækker sågar udgifter til transport, overnatning og måltider, mens du er afsted. Fire pladser er reserveret til forskere fra AU, og hvis du vil have en af dem, skal din ansøgning sendes senest d. 29. april 2022.

Hent ansøgningsskemaet her (word)

Alle yngre forskere med interesse for sundhedsområdet er inviteret uanset baggrund og disciplin. Kurset giver dig indsigt i en bred vifte af emner som fx:

• Ulighed i sundhed - fra et individuelt til et globalt perspektiv
  • Fordeling af sundhedsressourcer
  • Kvindesundhedens rolle
  • Fortid og fremtid inden for globaliseret medicin

Se hele kursusprogrammet her (pdf)

Undervisningen består af en kombination af forelæsninger, aktiv læring og gruppearbejde, alt sammen med en dilemmabaseret tilgang. Gennem forskellige aktiviteter og udflugter i og omkring Paris får du mulighed for at møde førende forskere og klinikere inden for feltet og udbygge dit netværk af europæiske fagfæller.

Læs mere om ”Rethinking Global Health” her

Academic Chair i Circle U., lektor og overlæge Christian Wejse