Health og Arts inviterer til fælles workshop om sundhedsudfordringer

Den 7. juni 2023 sætter to af AU’s fakulteter vores tiltagende pressede sundhedssystem på dagsordenen ved en fælles workshop. Omdrejningspunktet er det danske sundhedsvæsens udfordringer og deres indflydelse på patienter og pårørende.

”Sundhed for det hele menneske – omsorg og eksistens” er navnet på en ny workshop, der er startet som et samarbejde mellem Health og Arts. Foto: fauxels

En ny workshop, der er opstået i et samarbejde mellem Health og Arts, skal være katalysator for forskningsprojekter på tværs af fagligheder og bidrage til større indsigt og nye løsninger på det sundhedsfaglige område.

Blandt initiativtagerne til workshoppen er de to prodekaner for forskning Anne Marie Pahuus fra Arts og Hans Erik Bøtker fra Health.

Unik mulighed for at etablere relationer på tværs af fakulteter

”Sundhed for det hele menneske – omsorg og eksistens”, som workshoppen hedder, belyser emner under temaet fra flere faglige perspektiver.

”Med det stadigt stigende pres på det offentlige danske sundhedsvæsen kommer det menneskelige overskud til at drage omsorg for og sikre flest muligt den bedste behandling til at udgøre en samfundsudfordring. Workshoppens indlægsholdere har bred faglig sammensætning, fordi udfordringerne kun kan løses ved en fælles humanistisk og sundhedsfaglig indsats. Formålet med workshoppen er at belyse udfordringerne og komme med bud på nye løsninger,” siger Hans Erik Bøtker, der er prodekan for forskning på Health.

Som deltager har du mulighed for at tilmelde dig to af fire præsentationer.

Forskere fra de to fakulteter holder oplæg sammen

Præsentationerne fungerer som oplæg til en samtale mellem alle deltagere, og de handler om følgende emner:

Tid: 7. juni kl. 12–16 (fra kl. 11:30-12:00 vil der blive serveret en sandwich)

Sted: Hejmdal, Peter Sabroes gade 1, 8000 Aarhus C

Tilmelding og program: https://events.au.dk/sundhedfordethelemenneske2023/conference

Rådgiver Andreas Kambskard
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health – Fakultetssekretariatet