Orienteringsmøde Mindfulness for livet (MBKT-L), aften, 4. kvt. 2023

Gratis orienteringsmøde om 8-ugers kursus i mindfulness for livet, MBKT-L. Mød underviserne og hør om dette kursus er noget for dig.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 26. oktober 2023,  kl. 18:00 - 19:00

Toldboden, Aarhus

Dansk Center for Mindfulness

Baggrund

”Mindfulness for livet” eller MBKT-L, er et nyt 8-ugers program i mindfulness, som nu udbydes hos Dansk Center for Mindfulness.
MBKT-L er udviklet af Oxford Mindfulness Foundation ved Oxford University og er målrettet alle – både dig, der har gennemført et andet 8-ugers program og dig, der aldrig har prøvet mindfulness før.

MBKT-L er et evidensbaseret program, udviklet til at reducere mistrivsel og styrke resiliens og mental trivsel.

Kurset er udviklet baseret på Mindfulness-Baseret Kognitiv Terapi (MBKT), som har så solid videnskabelig dokumentation, at det anbefales af NICE guidelines i England på lige fod med antidepressiv medicin til forebyggelse af tilbagefald af depression og behandling af let og moderat depression.

MBKT-L har i et randomiseret studie med 234 raske deltagere vist effekt på trivsel, stress, symptomer på angst og depression, mindfulness og selvmedfølelse.

Kursusbeskrivelse

Vi mødes én gang om ugen i to timer i otte uger – plus en hel dags fordybelsestræning.

Hver mødegang træner vi forskellige mindfulness meditationer og teknikker fra kognitiv terapi, der bruges til at bygge større mental resiliens og fremme trivsel. Vi styrker opmærksomhed og nærvær med livet – tanker, følelser, kropslige fornemmelser – sådan som det er. For derigennem at se, hvor du måske sidder fast i vaner og mønstre, der ikke er hjælpsomme for din trivsel og udvikling.

Du lærer at respondere mere hensigtsmæssigt på det, du oplever, og bevidst åbne dig for øjeblikke med glæde, taknemmelighed og trivsel.
Forløbet er ikke terapi, men vi deler erfaringer og oplevelser med vores træning i gruppen. Der er tavshedspligt for alle.

Undervisere

Undervisere er Lise Juul, forsker og underviser ved Dansk Center for Mindfulness, Aarhus Universitet og Camilla Marcinkowski, ekstern underviser og indehaver af CAMA MIND. De to har som nogen af de eneste i Danmark taget uddannelse i MBKT-L hos Oxford.
For yderligere information, kontakt:
Lise Juul, tel: 61859520, e-mail: lise.juul@clin.au.dk
eller
Camilla Marcinkowski, tel: 23390540, e-mail: cama@camamind.dk

Gratis orienteringsmøde d. 26/10 fra 18-19

Mødeplan, torsdage kl. 18.30-20.30:

Heldag lørdag d. 13. januar 2024

Læs mere og tilmeld dig her

Er du gangbesværet, bedes du tage kontakt til os inden tilmelding.