Kræftforskningsaften 2024: Se billederne her

Tirsdag den 28. maj bød Cancernetværket på Health offentligheden indenfor til Kræftforskningsaften 2024. Mere end 500 var tilmeldt en aften i kræftforskningens tegn med både højt humør og spændende talks på programmet.

Inden programmet officielt begynder har gæsterne mulighed for at tale med patientforeninger og forskere, som er inddelt ved forskellige stande ud fra kræftdiagnoser. Foto: Marjun Danielsen, AU Foto.

Det var en bragende succes, da Det Translationelle Cancernetværk på Health for første gang inviterede offentligheden indenfor til inspirerende foredrag fra forskere på Aarhus Universitet og Aarhus Universitetshospital.

Målet med Kræftforskningsaftenen er, ifølge forpersonerne for det Translationelle Cancernetværk, at sætte fokus på noget af den banebrydende kræftforskning, der udføres i Aarhus. Aftenen igennem flød dialogen mellem forskere, læger, patientforeninger og nysgerrige borgere.

Kræftforskningsaften 2024 giver en sjælden mulighed for at møde dem, som har ’fingeren på pulsen’ indenfor kræftforskning og behandling. Dekan Anne-Mette Hvas byder velkommen til Kræftforskningsaften 2024 i selskab med forpersonerne for Det Translationelle Cancernetværk, professor Martin Roelsgaard Jakobsen og klinisk lærestolsprofessor Signe Borgquist.

Målet med aftenen er at give deltagerne førstehåndsviden om, hvordan forskning bliver til og for eksempel overføres fra laboratoriet til patienternes aktuelle situation. Første talk af klinisk professor Jesper Grau Eriksen og professor Thomas Poulsen handler om, hvordan nye teknologier og lægemidler kan hjælpe med at overkomme resistens ved strålebehandling.

Klinisk professor Christian Lodberg Hvas fortæller ivrigt om tarmen og immunsystemets rolle for behandling med immunterapi i selskab med professor Martin Roelsgaard Jakobsen.

I løbet af aftenen er der indlagt flere pauser, hvor deltagerne har mulighed for at mingle eller tale med forskere og patientforeninger om kræftbehandling, forebyggelse, inkludering i kliniske studier og mange andre aspekter af den kræftforskning, der foregår i Aarhus.

Efter en begivenhedsrig og spændende aften takker forpersonerne for Det Translationelle Cancernetværk af for denne gang.

Se flere billeder fra Kræftforskningsaften i fotokarrusellen herunder: