Health tilbyder sproghjælp til tværfaglige netværk

Alle medlemmer af Healths tværfaglige netværk kan nu søge om sproghjælp til tværgående fondsansøgninger – blandt andet tekstopbygning, ordlyd og korrektur.

Sprogmidlerne skal bruges inden udgangen af 2024 og ansøgninger vurderes løbende frem til d. 1. december 2024. Foto: Lars Kruse, AU Foto.

Sidste år blev det besluttet, at dekanatet på Health ville støtte et nyt initiativ søsat af det kardiovaskulære netværk med sproghjælp til fondsansøgninger. Nu udvides tilbuddet til at gælde medlemmer af alle tværfaglige netværk på fakultetet med en ny pulje.

Hvilke projekter kan du søge til?

Der kan søges til tværgående projekter.

Ud over forskere fra Health skal der være mindst én samarbejdspartner i projektet, der kommer fra et andet fakultet end Health, en anden national/international institution, en virksomhed eller lignende – altså forskere fra tre forskellige parter.

Ansøgningen skal som udgangspunkt være målrettet virkemidler i størrelsesordenen 2-10 mio. kr. og ansøgeren skal redegøre for de tværfaglige elementer i projektet.

Du kan læse mere om puljen og udfylde ansøgningsskemaet her:

”Formålet med, at vi på Health har lavet denne pulje, er, at vi gerne vil støtte ansøgninger fra vores forskningsnetværk og dermed bidrage til at højne kvaliteten og øge chancerne for, at netværkene får succes med deres ansøgninger," siger dekan Anne-Mette Hvas.

Med de strategiske midler ønsker Health samtidig at tilskynde til tværgående samarbejder og fondsansøgninger, hvor de faglige netværk samarbejder med andre fakulteter samt offentlige og private aktører uden for Health.

Netværkskoordinator Anja P. Einholm
Aarhus Universitet, Administrationscenter Health