Gæsteforedrag: Nehal Mehta

Human translational studies of vascular inflammation in psoriasis

Oplysninger om arrangementet

Fredag 15. januar 2016,  kl. 13:00 - 15:00

Auditorium I på Dermatologisk afdeling, P.P.Ørums Gade 11, 8000 Aarhus C

Den 15. januar 2016 kl. 13:00 er der gæsteforedrag ved professor Nehal Mehta i Auditorium I på Dermatologisk afdeling, P.P.Ørums Gade 11, 8000 Aarhus C.

Foredraget har titlen: “Human translational studies of vascular inflammation in psoriasis”

Professor Mehta er uddannet kardiolog og aktuelt leder af afsnittet ”Inflammation and Cardiometabolic
Diseases, National Heart, Lung and Blood Institute” ved NIH i Washington.

Professor Mehta har i mange år forsket i betydningen af innate immunitet og inflammation ved især
subklinisk aterosclerose. Hans forskning har især fokuseret på betydningen af kronisk inflammation for
accelereret aterosclerose, og han har i denne forbindelse flere væsentlige publikationer, som beskriver
den øgede kardiovaskulære risiko ved psoriasis.

Professor Mehta besøger afdelingen for Hud og Kønssygdomme ved Aarhus Universitetshospital den 15. januar, og i denne forbindelse holdes ovennævnte gæsteforedrag, hvor alle er velkomne.