Fakultetsfest 2023: Her er billederne fra den røde løber

Fredag den 18. august 2023 strømmede flere end 450 festklædte Health-ansatte i højt humør til DGI-Huset i Aarhus, hvor dekan Anne-Mette Hvas bød hver enkelt medarbejder velkommen på den røde løber. Her får du alle billederne fra festen.

Igen i år var fakultetet vært ved et brag af en sommerfest for medarbejderne på Health. Fotos: Simon Byrial Fischel, Line Rønn og Sabina Bjerre Hansen, AU Health.

Vejrguderne artede sig, og stemningen var i top, da kolleger fra alle afkroge af fakultetet mødtes til en festlig aften i DGI-Huset. På programmet var – ud over socialt samvær med gode kolleger – en tre-retters buffet-menu, fri bar og dans til livemusik til ud på natten.

Interessen for at blive fotograferet på den røde løber ved indgangen til festen var overvældende, og selv om køen indimellem var lang, ventede alle tålmodigt – kun ganske få tog imod tilbuddet om at springe kø og foto over for at gå direkte ind til festen, og flere benyttede endda chancen for at få taget flere billeder i forskellige konstellationer.

I alt 460 medarbejdere var tilmeldt fakultetsfesten, og ansatte fra alle Healths institutter og administrative enheder var bænket ved langborde i den festklædte sportshal, indtil de indtog dansegulvet og gav den gas. Især Institut for Biomedicin og Institut for Klinisk Medicin var stærkt repræsenteret og stillede hver med hele 158 festdeltagere.

I sin velkomsttale talte dekan Anne-Mette Hvas bl.a. om Health som arbejdsplads.

”Jeg ønsker, at vores fakultet skal være inkluderende, tværfagligt og internationalt. Vi stræber efter intet mindre end en position i verdensklasse i vores faglige virke – med mål om endnu bedre forskning, endnu bedre uddannelser og endnu bedre administration. For at opnå det skal vi være en attraktiv arbejdsplads for alle medarbejdere uanset køn, nationalitet eller social baggrund,” sagde hun.

Dekanen understregede samtidig vigtigheden af, at vi på tværs af fakultetet møder hinanden og arbejder sammen uanset discipliner, institutter og enheder og opfordrede til, at vi altid holder både vores døre og vores sind åbne.

”I aften mødes vi som kollegaer i andre rammer og med et andet formål end i vores daglige arbejdsliv. I aften taler, spiser, drikker, danser og synger vi sammen med kun ét formål: at have det sjovt,” sagde Anne-Mette Hvas, før hun overlod scenen til aftenens DJ.

Aftenens forret bestod af ovnbagt laks med stuvet spinat og dhal med raita og naan. Hovedretten var kylling og falafler med ovnbagte kartofler, salat og forskellige saucer som tilbehør. Desserten bestod af en pannacotta med jordbær.

Bandet Parklife, som stod for aftenens livemusik og har klinisk lektor og cheflæge Ole Halfdan Larsen fra Institut for Klinisk Medicin - MOMA som forsanger, blev i sin tid dannet som et studenterband og har spillet til utallige fester i Universitetsparken. Det er faktisk derfor, bandet hedder Parklife – og ikke fordi, at bandet har en fortid som Blur-coverband.

Se alle billederne

Buksedragter, lyserøde jakkesæt, cykelhjelme, gallakjoler, BILKA-poser og pailletstøvler. På Healths røde løber er der plads til det hele. Se her, hvem af dine kolleger, der bar hvad.