Der er nye Pure-profiler på vej

De personlige hjemmesider, de såkaldte Pure-profiler, som alle AU-ansatte har en af, får snart et nyt og mere brugervenligt design, som gør det nemmere at redigere og tilpasse indholdet. Med overgangen til det nye Pure-design følger en lille opgave til hver enkelt medarbejder.

Nyt pure design
Sådan kan en udfyldt medarbejderside se ud, når det nye design er rullet ud. Foto: Modelfoto

De nuværende Pure-hjemmesider, der præsenterer universitetets medarbejdere for omverdenen, er forældede, og derfor skal de nu skiftes ud. En ny og mere tidssvarende version af Pure-profilerne bliver derfor rullet ud på hele Aarhus Universitet fra slutningen af november.

Langt det meste indhold fra de nuværende Pure-profiler bliver automatisk flyttet med over i det nye design. Alle medarbejdere – videnskabelige såvel som administrative – får en lille opgave i forbindelse med overgangen til det nye design.

Nogle oplysninger skal opdateres manuelt

Det bliver nemlig obligatorisk at have en profiltekst på den personlige hjemmeside. Den eksisterende profiltekst skal overflyttes manuelt eller skrives på ny, lige som arbejdsområderne skal opdateres.

Vil du gemme din nuværende profiltekst, skal du derfor huske at tage en kopi af den og gemme den senest fredag den 24. november 2023.

Fremover skal alle medarbejdere desuden som udgangspunkt også optræde med både billede, e-mailadresse og arbejdstelefonnummer, og derfor skal disse oplysninger tilføjes, hvis de ikke allerede fremgår af Pure-profilen. Der kan være lokale forhold, der gør, at kontaktoplysninger skal være skjulte. Det aftales med nærmeste leder.

’Sådan gør du’-mail kommer i uge 48

I uge 48 får alle medarbejdere en mail med en tydelig beskrivelse af, hvordan man bl.a. logger ind og redigerer siden.

Hvis du vil have et smugkig på det nye Pure-design, kan du se det her i artiklen ”Nye medarbejdersider på vej: Få et smugkig på det nye design”. Her kan du også læse mere om ændringer og proces.

Systemet Pure skal fortsat bruges til bl.a. at registrere publikationer, aktiviteter, m.v. Det nye Pure-design er alene en ny måde at vise indhold, som allerede ligger i Pure og andre administrative systemer.

Det nye Pure-design er udarbejdet af en bredt sammensat arbejdsgruppe under inddragelse af repræsentanter fra både fagmiljøer og administration, og den nye løsning er godkendt af universitetsledelsen. AU IT er tovholder på projektet.