Bliv klogere på AI til undervisning

Er du nysgerrig på, hvordan du kan bruge generativ AI i undervisningen? Så hop med på kompetenceudviklingsforløbet ”Teach GenAI”. Tilmeldingsfrist er d. 25. juni 2024.

Nysgerrig på generativ Ai i undervisningen? Meld dig til kompetenceudviklingsforløbet "TeachGenAI" Foto: Vibe Bregendahl, Adobe Firefly

Hvordan prompter du, så AI hjælper dig? Hvordan er det med etik og AI? Og hvordan kan du bruge generativ AI som læringsredskab eller til fagspecifikke formål?

Alt det, og meget mere, kan du får svar på i kompetenceudviklingsforløbet ”Teach GenAI”, hvor du undervejs også skal udvikle og gennemføre et mindre undervisningseksperiment, hvor dine studerende bruger generativ AI.

Kompetenceudviklingsforløbet er et samarbejde mellem Aarhus Universitet, Aalborg Universitet og Syddansk Universitet. Forløbet strækker sig over 25 timer i perioden d. 20. august 2024 til april 2025.

Forløbet består af:

• En række tematiske webinarer om generativ AI, fx. prompting, etik og
  • undervisningseksempler
  • Et kort kick-off webinar d. 20. august kl. 10-12
  •  Et kort afsluttende webinar (2 timer)
  • 2-3 lokale møder, hvor man har mulighed for at sparre med kolleger og få pædagogisk og teknisk vejledning ift. eget undervisningsprojekt.
  • Første lokale møde: d. 27. august kl. 13-15
  • Du kan få teknisk support gennem forløbet.

Tilmeld dig her:  https://events.au.dk/teachgenai24-25

Vil du vide mere? Kontakt Dorte Rossen fra Centre for Educational Development.

Kontakt:

Specialkonsulent Dorte Rossen